PÅRØRENDE

På denne siden finner du informasjon til våre pårørende.

Åpning for besøk på sykehjemmene

Koronaviruset medfører fortsatt krevende tider for oss alle. Villa Skaar var tidlig ute og stengte våre sykehjem for besøk. Beboere på sykehjem er en meget sårbar gruppe, da flere har store og sammensatte helseutfordringer. Samtidig er de i en fase der kontakt med dere som pårørende er viktig. I går 27 mai, åpnet myndighetene for at besøksrestriksjonene skulle frafalle, men at det var opp til hvert institusjon å tilrettelegge for at smittevernsrutiner blir overholdt. Vi har hittil ikke hatt smitteutbrudd på våre hjem, og ønsker å fortsette å beskytte våre beboere så godt det lar seg gjøre. Samtidig som vi vil prøve å tilrettelegge for at dere skal få komme på besøk.

Vedlagt finner du våre rutiner knyttet til besøk. Vi ber om at du setter deg inn i, og føger, denne rutinen.

Link til rutine

Med vennlig hilsen
Richard Skaar

30/10/2019

Familynet

Villa Skaar er første selskap i Norge til å ta i bruk et nytt kommunikasjonsverktøy for samhandling mellom pårørende og ansatte i pleien. Vi starter nå en pilot på Villa Skaar Sylling, og planlegger å implementere dette på resterende hjem etterhvert. Nedenfor finner du mer informasjon og en bruksanvisning: Informasjon Bruksanvisning

nyhet, Pårørende
05/12/2018

Disponering av kontantytelser

For beboere som har fått innvilget langtidsopphold på sykehjemmet, blir det vurdert om hun/han er i stand til å disponere pensjonen sin selv. Dette gjelder disponering av kontantytelsen fra NAV (egenandelen av pensjonen). Forskrift om disponering av kontantytelsen fra folketrygden under opphold i sykehjem sier at institusjonen skal disponere kontantytelsen for de beboere som ikke […]

Pårørende
05/12/2018

Velkomsthefte

Her finner du velkomstheftet som du som pårørende eller beboer mottar nå beboer flytter inn. Det er mye nyttig informasjon i dette heftet. Her forteller vi om våre tjenester og vårt tilbud, og hva du som pårørende må passe på. Vi orienterer også om hvem du kan kontakte i ulike sammenhenger, samt om klageadgang dersom […]

Pårørende
  • 1
  • 2